Tavoitteet
Tietoisuuden lisääminen
Tilaajien saaminen
Verkkosivuston liikenteen lisääminen
Verkkosivuston tehokkuuden mittaaminen
Yleisön osallistaminen
Kuvan lähde
Special Olympics
Haaste
Vuoden 2015 maailmankisat pidettiin Los Angelesissa, missä 6 500 urheilijaa 165 maasta kilpaili 25:ssä eri lajissa näyttääkseen, mitä rohkeus, ilo ja päättäväisyys todella merkitsevät.
Valtavan tapahtuman järjestäminen edellytti 30 000 vapaaehtoisen, 500 000 katsojan ja kymmenien miljoonien dollarien lahjoitusten nopeaa organisointia.
Tarina
Vuoden 2015 maailmankisojen mahdollistamista varten Special Olympics ohjasi vapaaehtoisten toimintaa Google Workspacen avulla. Järjestö käytti myös Ad Grantsia katsojien tavoittamiseen verkossa ja opetteli ymmärtämään kohdeyleisöään paremmin Google Analyticsilla.
"Tehtävämme on edistää suvaitsevaisuutta ja hyväksyntää jakamalla tietoa kehitysvammaisuuteen liittyvistä asioista, mikä edellyttää, että tarinoillamme on mahdollisimman suuri näkyvyys. Google auttoi meitä ymmärtämään, kenelle puhumme, ja hankkimaan maailmanlaajuisen yleisön, jolle voimme levittää sanomaamme."
Patrick McClenahan, vuoden 2015 Special Olympics ‑maailmankisojen johtaja
Vaikutus
Ad Grants-kampanja toi Special Olympics ‑sivustolle 44 % sen uusista käyttäjistä ja puolet uusista tilaajarekisteröinneistä.
Google Analytics tarjosi selkeän kuvan sivuston toiminnasta, auttoi mittaamaan kiinnostuneiden käyttäjien määriä ja antoi lisätietoja siitä, mitä kautta käyttäjät päätyivät sivustolle.
Los Angelesissa sijaitsevassa YouTube-studiossa järjestö pystyi luomaan vaikuttavaa videosisältöä hyvin pienellä budjetilla, mikä auttoi lisäämään tietoisuutta sen toiminnasta entisestään.