Toimiala
Humanitaarinen apu
Tavoitteet
Lahjoittajien löytäminen
Näkyvyyden laajentaminen
Tehokas kommunikointi ja yhteistyö
Tietoisuuden lisääminen
Tuottavuuden parantaminen ja toiminnan tehostaminen
Vapaaehtoisten rekrytointi, kouluttaminen ja osallistaminen
Varainkeruu
Verkkosivuston liikenteen lisääminen
Haaste
16,4 % Washington D.C:n asukkaista elää köyhyysrajan alapuolella1, ja asuntojen hinnat nousevat vuosi vuodelta. Thrive DC:n on toimittava nopeasti ja laajamittaisesti vähentääkseen kaupungissa kasvavaa kodittomuusriskiä, joka kohdistuu tällä hetkellä 7 400 ihmiseen2.
"Kun vuosittain on kerättävä kolme miljoonaa dollaria tuhansien aterioiden tarjoamiseen, päihdetyöhön, vankilan jälkeiseen kuntoutukseen ja työpaikkojen etsimiseen, et ainakaan halua olla tehoton. Google järjestöille tekee meistä tehokkaampia."
Daniel Meloy, Thrive DC:n kehitysjohtaja
Tarina
Thrive DC:n tyypillinen aamu alkaa tukevan aamiaisen tarjoamisella 150–200 hengelle. Samalla ihmiset pääsevät myös pesemään pyykkiä ja käyttämään suihkutiloja. Pitkin viikkoa Thrive DC koordinoi päihdeneuvontaa, vankeuden jälkeistä kuntoutusta, ruokapankkia, työelämäkoulutuksia, tietokonetiloja ja postipalveluja yli 1 000 hengelle. Vain 16 työntekijän voimin toimiva Thrive DC palvelee vuosittain yli 2 000 henkeä, koordinoi 2 400 vapaaehtoisen työtä, tarjoaa 160 000 ateriaa ja jakaa yli 63 tonnia ruokaa hätäapuna.
Järjestön menestyksen salaisuutena on tehokas tiimi, hyvin organisoitu vapaaehtoisten koordinointijärjestelmä ja tuottelias varainkeruustrategia. Kun Google järjestöille ‑tiimi vieraili Thrive DC:n toimistolla Washingtonissa, olimme valtavan ylpeitä siitä, miten palvelumme tukevat järjestön toimintaa.
Tehokkuus on äärimmäisen tärkeää pienelle tiimille, jonka työpanos vaikuttaa tuhansien elämään. Google Workspace tehostaa Thrive DC:n toimintaa entisestään. Sadat vapaaehtoiset ohjataan joka viikko kuuteen eri ohjelmaan Google Kalenterin avulla, ja värikoodatut tapahtumat näyttävät ryhmille hetkessä, kuka tekee mitä ja milloin. Google Drive ja Meet tukevat yhteistyötä aivan uusilla tavoilla. "Järjestämme vapaaehtoistietokantaamme yhdessä, samassa Google-laskentataulukossa. Saamme kahdessa tunnissa valmiiksi tehtävän, johon menisi muuten kaksi viikkoa", kertoo Kira Lanier, Thrive DC:n kehitysjohtaja. "Kun emme ole samassa paikassa, puhumme Hangouts-ryhmäkeskustelussa."
“Google Workspacen ansiosta pystymme hoitamaan työt nopeammin ja käyttämään enemmän aikaa yhteisömme tukemiseen."
Kira Lanier, Thrive DC:n kehitysjohtaja
Thrive DC:lle yhteisön tukeminen tarkoittaa konkreettisia toimia. Se on ruoan ja hoidon tarjoamista päivittäin haavoittuvassa asemassa oleville. Lisäksi tukiohjelmien avulla kodittomia autetaan sopeutumaan osaksi yhteiskuntaa, kehittymään omavaraisiksi, löytämään työpaikka ja lopulta myöskin oma koti. Kunnianhimoisen tavoitteen saavuttaminen edellyttää kasvavaa määrää resursseja. Perinteinen, kasvokkainen varainkeruu on yhä tärkeä osa Thrive DC:n toimintaa, mutta suoramainontaan perustuvista varainkeruukanavista ei saada kasvua. Verkkotyökalu Ad Grants on tuonut mukanaan uudenlaisia varainkeruumahdollisuuksia. "Koska voimme mainostaa verkossa [maksutta], tukijat tuntevat meidät paremmin kuin koskaan. Ilman Googlea meillä ei olisi näitä resursseja", kertoo pääjohtaja Alicia Horton. Thrive DC:n verkkokanavista saadut lahjoitukset ovat kasvaneet yli kymmenellä prosentilla joka vuosi.
Google järjestöille ‑ohjelman vaikutus
- Google Workspace on tuonut suuria muutoksia Thrive DC:n toimintatapoihin, vapaaehtoisten koordinointiin, viestintään ja jopa työntekijöiden etsintään. Järjestö on ensimmäistä kertaa palkannut työntekijän etänä. Kun videokonferensseja pidetään Meetissä ja dokumentteja jaetaan Google Drivessa, tiimi voi tehdä reaaliaikaista yhteistyötä sijainnista riippumatta.
- Maksuttomat Google Workspace ja Ad Grants vastaavat arvoltaan yli tuhatta lääkärikäyntiä ja 40 000 ateriaa Thrive DC:n tukemille ihmisille.
- Ad Grantsin vaikutus:
- Verkkolahjoitukset lisääntyivät 38 % vuodesta 2017 vuoteen 2018.
- Sivuston näkyvyys nousi niin paljon, että Thrive DC saa nyt tarpeeksi vapaaehtoishakemuksia verkosta eikä enää käytä resursseja rekrytointiin. Tämä säästää 40 työpäivää joka vuosi. Lisäresursseilla Thrive DC voi kustantaa 5 400 lääkärikäyntiä yhteisön jäsenille.
1Lähde: U.S. Census Bureau, District of Columbia, Quick Facts, 2017
2Lähde: United States Interagency Council on Homelessness