Toimiala
Ympäristö ja eläimet
Tavoitteet
Tietoisuuden lisääminen
Tietojen visualisointi kartalla
Varainkeruu
Kuvan lähde
NRDC, Point Loma, Kip Evans
Haaste
NRDC ymmärtää, miten tärkeää tarinankerronta on, jotta ihmisille saadaan jaettua tietoa ympäristöasioista ja jotta heidät saadaan seisomaan ympäristöpolitiikan takana. Yhtenä maailman suurimmista ja vaikutusvaltaisimmista ympäristöjärjestöistä Natural Resources Defense Councilin on voitava kommunikoida tehokkaasti, tulkita keräämiään tietoja ja hankkia lisää verkkoliikennettä sivustolleen.
Tarina
NRDC parantaa meihin kaikkiin vaikuttavien ympäristöasioiden näkyvyyttä visualisoimalla tilastotietoja ja kasvattamalla sivustonsa kävijämääriä. Google järjestöille ‑työkaluista on apua NRDC:lle sen tarinankerronnan kaikissa vaiheissa.
NRDC houkuttelee tukijoita Google Mapsin ja Google Earthin avulla, sillä kyseisten palvelujen kautta se voi visualisoida ympäristöhuolensa paljon tehokkaammin ja ymmärrettävämmin.
Kun NRDC taas käyttää G Suitea sanomansa levittämiseen, se voi seurata viestintänsä vaikutuksia Google Analyticsin kautta. Myös YouTube on tärkeä työkalu, sillä sen kautta järjestö voi jakaa tärkeitä asioita koskevia kuvia ja videoita ilmaiseksi. Lisäksi NRDC käyttää Ad Grantsia varmistaakseen, että sen toimet saavat parhaan mahdollisen näkyvyyden.
"Meksikonlahden onnettomuutta seuranneina viikkoina NRDC jakoi hätkähdyttävää kuvamateriaalia YouTube-kanavansa kautta. Yksi videoistamme, 'Yours Truly, BP', keräsi yli 100 000 näyttökertaa täysin ilman maksettua markkinointia."
Kim Ranney, sisältömarkkinointipäällikkö, NRDC
Vaikutus
Google järjestöille ‑työkaluilla on ollut merkittävä rooli NRDC:n levittäessä sanomaansa nykyisille ja uusille yleisöille. Google Adsin kautta järjestö on saanut sivustolleen tähän mennessä 7,7 miljoonaa vierailukertaa, mikä vastaa 5,3 miljoonan dollarin mainoshyötyä.
Näyttävän visuaalisen tarinankerronnan kautta NRDC pyrkii valistamaan, innoittamaan ja osallistamaan uusia yleisöjä, ja järjestö käyttääkin YouTube-kanavaansa mahdollisimman monen ihmisen tavoittamiseen. NRDC julkaisi Meksikonlahden öljyonnettomuuden jälkeen videon, joka sisälsi kuvia katastrofin uhreiksi joutuneista ihmisistä ja eläimistä. Video keräsi yli 100 000 näyttökertaa täysin ilman maksettua markkinointia.