Charity: Water
Jopa 663 miljoonaa ihmistä eri puolilla maailmaa elää ilman puhdasta vettä. charity: water ‑järjestön tavoitteena on muuttaa tilanne. Se haluaa järjestää puhdasta juomavettä kehitysmaissa asuvien ihmisten käyttöön. Järjestöllä on kymmeniä kansainvälisiä yhteistyökumppaneita, ja se on toteuttanut yli 21 000 vesiprojektia, joiden kautta yli 6,4 miljoonaa ihmistä on saanut apua veden, hygienian ja tehokkaamman sanitaation muodossa.
Päämäärämme on varmistaa, että kaikki maailman ihmiset voivat juoda puhdasta vettä. Googlen tuella lähestymme tätä tavoitetta joka päivä.
Tyler Riewer, brändin sisältövastaava
Vaikutus
"Yhden vuoden aikana Google järjestöille auttoi meitä kasvattamaan sivustomme verkkoliikennettä 350 %, vierailumääriä 300 % ja videoidemme näyttökertoja 333 %", kertoo Tyler Riewer, joka toimii charity: waterissa brändi- ja sisältöjohtajana.
Google järjestöille ‑työkalujen käyttöönoton jälkeen tiimin toiminta verkossa on laajentunut nopeasti. YouTubeen ladattujen henkilökohtaisten kiitosvideoiden, Google Mapsin ominaisuuksien, hakupohjaisten mainosten ja sosiaalisen median avulla järjestö on myös onnistunut luomaan ympärilleen vannoutuneen tukijajoukon.
Syyskuussa 2015 charity: water järjesti ensimmäistä kertaa vuosittaisen varainkeruukampanjansa, jonka teema on #NothingIsCrazy – mikään ei ole hullua. Kampanja kannustaa tavallisia ihmisiä keräämään rahaa puhdasta vettä varten tekemällä erikoisia asioita. Googlen työkaluja hyödyntänyt kampanja innoitti mukaan lähes 1 900 varainkerääjää ja kokosi 1,8 miljoonaa dollaria. Lopputuloksena puhdasta vettä sai yli 60 000 kehitysmaissa asuvaa ihmistä. Google Analytics auttoi tiimiä analysoimaan osallistujia, määrittämään konversioprosentteja ja laskemaan kampanjan mainosvideon näyttökertoja.
Nyt charity: water käyttää Googlen työkaluja tavoittaakseen uusia yleisöjä ja kannustaakseen heitä tekemään kuukausittaisen lahjoituksen järjestön The Spring ‑ohjelman kautta, jotta kaikki maailmassa voisivat saada juodakseen puhdasta vettä.
Tutustu tapoihin, joilla muut organisaatiot käyttävät Google järjestöille ‑ohjelman työkaluja voidakseen vaikuttaa asioihin.
WaterAid
WaterAid luo Googlen työkalujen avulla kiinnostavampaa ja interaktiivisempaa sisältöä, joka auttaa sitä pääsemään lähemmäs lahjoittajia.
Jane Goodall Institute
JGI käyttää Google Earthia kootakseen ja visualisoidakseen metsien tuhoutumiseen liittyviä tietoja ja jakaakseen niitä maailmalle.
Kiva
YouTuben avulla Kiva kannustaa jäseniään, vapaaehtoisiaan ja käyttäjiään jakamaan tarinoitaan.